• 53806- 021
  • تهران، کیلومتر ده جاده قدیم کرج، اتوبان آزادگان، احمدآباد مستوفی، بلوار شهید ابوالقاسم، خیابان صنوبر دوم جنوبی، میدان فلسطین، انتهای خیابان سیزده آبان غربی، پلاک22 و 24

چگونگی انتخاب و خرید بالابر مناسب کار در فضای باز

نحوه انتخاب سکوی کار هوایی

امروزه با پیشرفت علم و فناوری اجتماعی، بالابرهای ریلی آلومینیومی به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه بالابرهای هیدرولیک عنصری جدایی ناپذیر از امور ساخت و ساز، مهندسی عمران، تعمیرات و نگهداری تجهیزات و حتی زندگی روزمره مردم هستند. بسیاری از کسب و کارها از این فرصت تجاری برای سرمایه گذاری در کارخانه ها و آسانسورها استفاده کرده اند. شرکت آسیابرج مانند شاخه های بامبو در شهرهای بزرگ صنعتی ایستاده است، اما صنعت ماشین آلات مربوط به بالابر هنوز بسیار داغ است و کمبود دارد. از این طرف می توان دریافت که جامعه به سرعت در حال توسعه است و این فناوری باعث توسعه کل صنعت و نیازهای مردم می شود. نحوه انتخاب بالابر مناسب از بین محصولات این شرکت توسط خریداران امروزه به موضوع مهمی تبدیل شده است.

 

اول : هنگام خرید بالابر، نمی توانید کورکورانه آن را خریداری کنید. انجام تحقیقات بازار و بازرسی میدانی کافی برای تعیین مقیاس شرکت و اعتبار آن ضروری است. این اول از همه است. اکنون بسیاری از شرکت‌های کوچک در بازار به دنبال سود هستند و در نتیجه کیفیت محصولات بالابر را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. اگرچه محصولات آنها بسیار ارزان به فروش خواهند رسید، اما این نوع ماشین آلات عمر زیادی نداشته و دارای یک عامل خطر بزرگ است. بنابراین، به عنوان یک خریدار، نمی توانید اندکی در قیمت ها طمع کنید و باعث پشیمانی بیشتر شوید.

دوم : بر اساس اطلاعاتی که بررسی کرده اید، یک دستگاه بالابر با نسبت قیمت و عملکرد بهتر انتخاب کنید. شما باید از بین پارامترهای فنی، عملی بودن و تطبیق پذیری آن را انتخاب کنید. معمولاً انواع مختلفی از دستگاه های بالابر مجهز به آلیاژ آلومینیوم وجود دارد، از جمله (بالابر خودرو، بالابر ثابت، سکوی بالابر هیدرولیک، بالابر دکلی و غیره) که هر کدام دارای پارامترهای فنی و کاربرد اندکی متفاوت هستند، اما شباهت های زیادی در عملکردها نیز وجود دارد. بنابراین شما به عنوان یک مشتری باید با هدف خرید کنید، یعنی می خواهید چه بالابری بخرید و کدام نوع دستگاه بالابر می تواند نیاز شما را برآورده کند و کاربردهای زیادی به همراه دارد.

سوم : نکته آخر اینکه بعد از رسیدن تجهیزات، هنگام افتتاح بالابر برای شروع به کار، بررسی کنید که آیا اطلاعات فنی کامل است، آیا ابزار و لوازم با لیست مطابقت دارد، آیا تجهیزات و لوازم جانبی آسیب دیده است یا خیر.

کاربرد

بالابر متحرک مخصوص استفاده در فضای باز، به طور گسترده در عملیات نصب، نگهداری و صعود در امور شهری، برق، چراغ های خیابانی، تبلیغات، ارتباطات، عکاسی، باغ ها، حمل و نقل، اسکله ها، فرودگاه ها و بنادر، شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی و سایر صنایع استفاده می شود.

یک بالابر مفصلی مجهز به بازوی منحنی محصول جایگزین بالابر مجهز به بازوی تاشو است. این بالابر می تواند به طور گسترده در ایستگاه ها، اسکله ها، فرودگاه ها، هتل ها، پست و مخابرات، باغ های شهرداری، انبار غلات، شرکت های نظافتی، نمای ساختمان های عمومی، دکوراسیون، یا نصب و نگهداری سیستم های برقی و غیره استفاده شود. این دستگاه دارای مزیت هایی از جمله : وزن، خودکششی بودن، استارت الکتریکی، پایه های خود نگهدار، عملکرد ساده، سطح کار بزرگ، چرخش آزاد 360 درجه و به ویژه قابلیت عبور از موانع برای عملیات در ارتفاع بالا می باشد. برای انجام عملیات در فضای باز مناسب است و از موتور دیزلی به عنوان نیرو استفاده می کند. همچنین در صورت نیاز می توان از باتری به عنوان قدرت راه رفتن و کارکرد دستگاه استفاده کرد.

چه به دنبال اجاره یا خرید بالابر متحرک باشید، اولین چیزی که باید انجام شود انتخاب بالابر مناسب برای کار مورد نظر است. انواع مختلفی از بالابرهای هوایی مانند بالابر آکاردئونی (بالابر قیچی)، بالابر بوم دار، بالابر دکلی و غیره در بازار موجود است. چگونه بالابر مناسب را انتخاب کنیم؟

اگر شما یک اپراتور هوایی خبره هستید، هیچ مشکلی برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع بالابر هوایی برای این کار مناسب است نخواهید داشت، اما اگر تازه وارد هستید، در اینجا برخی از پیشنهادات برای شما وجود دارد.

ابتدا اجازه دهید با توضیح تفاوت بین انواع مختلف بالابرهای هوایی شروع کنیم:

بالابر آکاردئونی

بالابرهای قیچی دارای پایه ای هستند که به اندازه سکوی کار هستند و برای بالا بردن پرسنل و تجهیزات آنها به صورت عمودی طراحی شده اند. اکثر بالابرهای قیچی مجهز به یک سکوی بزرگ هستند که حداقل دسترسی افقی را ممکن می کند. بالابرهای قیچی معمولاً در ارتفاعات سکویی که از 15 تا بیش از 50 فوت ارتفاع دارند در دسترس هستند.

بالابرهای بوم دار

بالابرهای بوم دار یک راه حل عالی برای مشاغل سخت و یا کارهایی هستند که به ارتفاع قابل توجهی نیاز دارند و یک پلت فرم کاری پایدار و ایمن را ارائه می دهند. بالابرهای بوم دار معمولاً در ارتفاعات سکویی که بین 30 تا 135 فوت ارتفاع دارند در دسترس هستند.

بالابر دکلی عمودی

این بالابرهای عمودی که به عنوان بالابر نفربر نیز شناخته می شوند، برای انبارداری، جمع آوری انبار، مدیریت موجودی و نگهداری عمومی ایده آل هستند. وزن نسبتا سبک، جمع و جور و عالی در مواقعی که فضا محدود است، از ویژگی های برتر آنهاست. آنها می توانند بهره وری کلی شما را افزایش دهند. در مدل های بالابر دستی و خودکششی برقی موجود است و بهترین کاربرد را در سطوح صاف مانند کف بتنی دارند.

در مرحله بعدی، برای فیلتر کردن گزینه های موجود، چند سوال را در نظر بگیرید :

1. کدام سازنده را انتخاب کنم؟

اگرچه تغییرات جزئی وجود دارد، اما بیشتر بالابرهای متحرک از نظر نحوه عملکرد مشابه هستند. وقتی صحبت از تولید کنندگان می شود، انتخاب مانند انتخاب بین فورد و شورلت است. این موضوع در درجه اول یک ترجیح برای مصرف کننده است، زیرا همه تولید کنندگان مسئولیت ساخت بالابرهایی را دارند که استانداردهای ایمنی جهانی را رعایت کنند.

2. آیا کار باید در داخل (فضای بسته) اجرا شود یا خارج (فضای باز)؟

اگر پاسخ فضای بسته است، به دلیل آلایندگی بسیار کم، راحتی و هزینه کم، باید بالابرهای کوچک برقی را در نظر بگیریم. اگر پاسخ فضای باز باشد، انواع بالابرهای متحرک هوایی بهترین گزینه خواهند بود.

3. سطح زمینی که قرار است کار تکمیل شود چگونه است؟

اگر قرار است بالابر روی سطح محکمی مانند کف بتنی کار کند، بالابرهای آکاردئونی ، بالابرهای بوم دار مفصلی و بالابر دکلی عمودی مجهز به چرخ کارگاهی برای این کار مناسب هستند.

اگر کاری که باید انجام شود در فضای باز و در زمین های ناهموار باشد، می بایست از بالابر آکاردئونی یا همان بالابر قیچی مجهز به چرخ خودرویی و یا از بالابر دکلی مجهز به چرخ خودرویی استفاده نمود.

4. آیا موانعی بین نزدیکترین نقطه ای که یک بالابر را می توان قرار داد و منطقه کار وجود دارد؟

اگر موانعی وجود داشته باشد که بالابر هوایی را از قرار گرفتن مستقیماً در زیر محل کار منع کند، بالابر بوم دار تلسکوپی (بالابر چندمنظوره) انتخاب مناسبی خواهد بود.

اگر بتوان بالابر را مستقیماً در زیر محل کار قرار داد تا ارتفاع عمودی به پرسنل اجازه دسترسی به محل کار را بدهد، یک بالابر آکاردئونی انتخاب مطمئنی خواهد بود.

5. اپراتور برای انجام کار باید چقدر ارتفاع داشته باشد؟

این باید یک سوال ساده برای پاسخ باشد. هنگامی که ارتفاع کار مورد نیاز را تعیین می کنیم، می توانیم برخی از انتخاب ها را حذف کنیم.

6. وزن کل (شامل پرسنل) که بالابر نیاز به بالا بردن چقدر است؟

همه بالابرهای هوایی دارای حداکثر ظرفیت بالابری سکو هستند. این را می توان در دفترچه راهنمای اپراتور و روی صفحه اطلاعات متصل به دستگاه پیدا کرد. تعیین کنید که برای تکمیل کار به چند نفر نیاز خواهید داشت و پرسنلی که از بالابر استفاده می کنند به چه تجهیزاتی نیاز دارند، سپس تمام وزن تخمینی را جمع کنید. میزان کل ظرفیت در سکو به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام بالابر متحرک برای کار شما ایمن است.

پس از انتخاب مناسب ترین بالابر متحرک ، کار شما با کارایی بیشتری به پایان می رسد. اگر هنوز سؤالی وجود دارد، خوشحال خواهیم شد تا با ما تماس بگیرید، ما می توانیم مناسب ترین بالابر هیدرولیک را برای شما توصیه کنیم.

چگونگی انتخاب و خرید بالابر مناسب کار در فضای باز
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

ادامه مطلب
بالابر چیست؟

بالابر چیست؟

بالابر به وسیله ای گفته می شود که برای حمل بار و نفر در ارتفاعات استفاده می شود. برای مطالعه
بیشتر در خصوص انواع و کاربرد بالابر وارد سایت آسیابرج شوید.

ادامه مطلب
بالابر ثابت چیست؟

بالابر ثابت چیست؟

بالابر ثابت چیست؟ | بررسی کاربرد و مزایای بالابر ثابت | معرفی انواع بالابر ثابت | کاربری های
بالابرهای ثابت