• 53806- 021
  • تهران، کیلومتر ده جاده قدیم کرج، اتوبان آزادگان، احمدآباد مستوفی، بلوار شهید ابوالقاسم، خیابان صنوبر دوم جنوبی، میدان فلسطین، انتهای خیابان سیزده آبان غربی، پلاک22 و 24

مراحل نصب آسانسور هیدرولیک چگونه است؟

آسانسور وسیله ای برای جابجایی در طبقات ساختمان در راستای عمودی است. این وسیله انواع متفاوتی دارد که شامل موارد زیر است :

 

    • آسانسور کششی

    • آسانسور هیدرولیکی

    • آسانسور کششی گیربکسی

    • آساسنور کششی گیرلس

    • آسانسور پنوماتیک

    • آسانسور اسکرو (پیچشی)

کاری که تمام این موارد انجام می دهند مشابه است ولی عملکرد آنها متفاوت می باشد که بسته به نوع استفاده و محل نصب دستگاه، نوع آسانسور متغیر خواهد بود. موضوع مورد بحث ما در این مطلب آسانسور هیدرولیکی یا همان آسانسور هیدرولیک است. این وسیله مکانیزم خاص خود و شرایط کارکرد و شرایط نصب مختص خود را دارد.

معرفی آسانسور هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیکی آسانسوری است که بر اساس مکانیزم هیدرولیکی عمل می نماید. سیستم هیدرولیکی باعث ایجاد نیرویی می شود که بسیار قدرتمند است، این نیرو بواسطه سیال هیدرولیکی به درون جک هایی متشکل از سیلندر و پیستون منتقل می شود. جک هیدرولیک در زمان باز شدن کابین آسانسور را به بالا هدایت کرده و در زمان تخلیه سیال هیدرولیک و بسته شدن جک، کابین به پایین می آید.

معرفی آسانسور هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیک نوعی بالابر عمودی است که از مایعات هیدرولیک برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور استفاده می کند. در یک آسانسور هیدرولیک، یک پمپ روغن را وارد سیلندر می کند که پیستون را به سمت بالا می راند. پیستون به کابین آسانسور متصل است، بنابراین هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند، کابین آسانسور به سمت بالا حرکت می کند و هنگامی که فشار آزاد می شود کابین آسانسور پایین می آید. 

آسانسورهای هیدرولیک معمولاً در ساختمان‌های کم‌ ارتفاع مانند ساختمان‌های آپارتمانی، تأسیسات تولیدی، انبارها و ساختمان‌های اداری استفاده می‌شوند. آنها معمولاً در ساختمان های بلند مورد استفاده قرار نمی گیرند، زیرا آنها به سرعت آسانسورهای کششی نیستند و به حدود 20 متر دسترسی محدود می شوند. با این حال، آسانسورهای هیدرولیک نسبت به آسانسورهای کششی از نظر انرژی کارآمدتر هستند، می توانند ظرفیت سنگین وزن را تحمل کنند و هزینه نصب کمتری دارند.

 

برای خرید انواع بالابر روی قیمت بالابر کلیک کنید.

 

یک آسانسور هیدرولیکی چگونه عمل می کند؟

پمپ هیدرولیکی روغن را وارد سیلندر می کند که پیستون را به سمت بالا می راند. پیستون به کابین آسانسور متصل است، بنابراین هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند، کابین آسانسور نیز به سمت بالا حرکت می کند. هنگامی که کابین آسانسور به مقصد می رسد، دریچه باز می شود و روغن دوباره به مخزن روغن می ریزد و کابین آسانسور را پایین می آورد. سرعت یک آسانسور هیدرولیکی بر اساس اندازه پمپ/موتور و اندازه پیستون تعیین می شود. هرچه پمپ و سیلندر بزرگتر باشد، آسانسور سریعتر خواهد بود. به طور معمول، یک آسانسور هیدرولیکی بین 0.3 الی 0.8 متر بر ثانیه حرکت می کند.

آسانسورهای هیدرولیک دارای مزایای متعددی نسبت به انواع دیگر آسانسورها هستند، از جمله بهره وری انرژی؛ آسانسورهای هیدرولیک نسبت به آسانسورهای کششی از نظر انرژی کارآمدتر هستند. این به این دلیل است که آنها از برق کمتری برای کار استفاده می کنند. عملکرد بی صدا؛ آسانسورهای هیدرولیک اغلب بی صداتر از آسانسورهای کششی هستند. این به این دلیل است که آنها هیچ قطعه متحرکی مانند کابل یا شیار ندارند و همچنین موتور یا ماشین آلات صدایی ندارند. تعمیر و نگهداری کم : آسانسورهای هیدرولیک به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به آسانسورهای کششی نیاز دارند. این به این دلیل است که قطعات متحرک کمتری دارند. هزینه کم؛ بر اساس طراحی ساده و حداقل تجهیزات مورد نیاز برای یک آسانسور هیدرولیک، نصب و راه اندازی آنها نسبت به آسانسورهای کششی هزینه کمتری دارند.

 

برای مشاهده اطلاعات و تهیه بالابر خانگی کلیک کنید.

 

عملکرد آسانسورهای هیدرولیک

نصب آسانسور هیدرولیکی چگونه است؟

فرآیند نصب تمام آسانسورهای هیدرولیکی یکسان است. این فرآیند بسته به اندازه ساختمان، اندازه آسانسور و البته منبع برقی که آسانسور را به حرکت در می آورد، می تواند متفاوت باشد. با این حال، نصب آسانسور هیدرولیکی با نصب آسانسور کششی یا آسانسور پنوماتیک متفاوت است. نیروی محرکه در تمام آسانسورهای هیدرولیکی توسط پاور یونیت تأمین می شود که به شرح زیر است :

  • پاور یونیت هیدرولیک : یک پکیجی است که با کنار هم قرار گرفتن چندین وسیله و قطعه نیروی محرکه آسانسور را ایجاد می کند. پاور یونیت شامل الکتروموتور، تانک روغن (محفظه ذخیره سیال هیدرولیک)، روغن هیدرولیکی، پمپ هیدرولیکی، شیر برقی هیدرولیک، شلنگ و اتصالات جریان دهنده می باشد. بسته به اینکه آسانسور هیدرولیکی از چه نوعی باشد روش نصب آن نیز متفاوت است.

  • نصب آسانسور هیدرولیکی جک مستقیم : این نوع آسانسور نیاز به حفر سوراخی به اندازه قطر سیلندر جک هیدرولیک در زیر فضای چاله آسانسور (کف چاله) دارد. منظور از جک مستقیم همین است، یعنی جک هیدرولیکی بصورت مستقیم زیر کابین قرار می گیرد و کابین را به بالا و پایین هدایت می کند. در این روش جک هیدرولیکی درون زمین قرار می گیرد بصورتی که کل سیلندر مدفون شده و پیستون (شفت) از داخل آن بیرون می آید. بالابر یا آسانسورهایی که با این روش نصب می شوند دارای قدرت بسیار بالایی هستند و البته در جاهایی کاربرد دارد که فضای کافی برای نصب جک در کنار کابین وجود ندارد.

 

برای اطلاع از قیمت و خرید بالابر ثابت کلیک کنید. 

 

آسانسور هیدرولیکی جک مستقیم

  • نصب آسانسور هیدرولیکی جک بغل : در این نوع آسانسورها همانطور که از نامش پیداست جک یا جک ها در کناره های کابین و روی سازه آهنکشی شده سوار می شوند. هر نوع آسانسوری دارای فضایی جهت حرکت کابین در راستای عمود می باشد که همانطور که گفته شد به آن چاه آسانسور گفته می شود، سازه فلزی که کل قسمت های آسانسور روی آن سوار است، دورتادور چاه یا حداقل روی یکی از اضلاع اصلی آن نصب می شود. جک های هیدرولیکی روی قسمت پایینی سازه نصب شده و به کمک سیم بکسل یا زنجیر کابین را هدایت می کنند. برای هدایت صحیح و مستقیم و بدون انحراف باید روی سازه ریل های هدایت کننده نیز نصب شوند. این ریل ها را ریل های آسانسوری می نامند که سایز و شماره های مختلفی دارند. در هر قسمتی که یک جک هیدرولیکی وجود داشته باشد، یک جفت ریل موازی نصب خواهد شد، که جک با ریل ها در یک راستا هستند. در قسمت بالایی جک که منتهی به سر پیستون است، قطعه ای به نام سرجک قرار دارد که بواسطه دو کفشک روی ریل سوار شده و نیروی ایجاد شده توسط جک را به ریل ها هدایت کرده و نهایتاً کابین آسانسور جابجا می شود.

برای خرید و اطلاع از مشخصات انواع بالابر متحرک کلیک کنید.

 

نصب آسانسور هیدرولیکی جک بغل

مراحل نصب آسانسور هیدرولیکی

 

    • آماده سازی محل نصب و تأمین برق مورد نیاز

    • تخمین صحیح ارتفاع جابجایی

    • تهیه آهن آلات و تجهیزات مربوط به نصب سازه آسانسور

    • آهنکشی و نصب سازه آسانسور به همراه ریل های هدایت کننده

    • نصب کابین آسانسور

    • راه اندازی و نصب سیستم برق و هیدرولیک آسانسور

    • بازرسی و تست قبل از شروع به کار دستگاه

جهت جزئیات بیشتر روند نصب آسانسور هیدرولیکی می توانید به سایت آسیا برج مراجعه نمایید.

هزینه نصب آسانسور هیدرولیکی

شاخص هایی که در تعیین قیمت نصب آسانسور هیدرولیکی تأثیر گذار هستند شامل موارد زیر می باشد :

 

    • میزان ارتفاع جابجایی

    • میزان ظرفیت حمل

    • تجهیزات و امکانات اضافی

    • تزئینات خاص

سؤالات متداول

آسانسور هیدرولیکی برای چه ساختمان هایی مناسب است؟

آسانسور هیدرولیکی مختص ساختمان هایی با ارتفاع نهایی 20 متر است. این نوع آسانسور با وجود محدودیت در ارتفاع دارای قدرت زیادی می باشد. بعضی اوقات حین ساخت و ساز، فضایی جهت نصب آسانسور تعبیه نمی شود و لزومی هم در نظر گرفته نمی گردد ولی بعد از مدتی ممکن است ساکنین نیاز به آسانسور داشته باشند که در این صورت آسانسور هیدرولیکی بهترین گزینه خواهد بود.

چقدر فضا برای نصب آسانسور هیدرولیکی لازم است؟

اصولا تمامی آسانسورها برای نصب فضای مشابهی اشغال می کنند که این فضا به میزان ارتفاع و ظرفیت حمل و ابعاد کابین مورد نیاز بستگی دارد، با  این تفاوت که برای نصب آسانسور هیدرولیکی نیازی به فضای موتورخانه نخواهد بود و از محاسن این وسیله است.

مدت زمان نصب آسانسور هیدرولیکی چقدر است؟

بعد از آماده سازی محل نصب، بسته به ابعاد آسانسور، مدت زمان نصب آسانسور هیدرولیکی بین 24 ساعت الی یک هفته می باشد که نسبت به سایر انواع آسانسورها، مزیت این دستگاه محسوب می گردد.

در پایان جهت مشاوره و دریافت اطلاعات دقیق تر می توانید به سایت www.asiaborj.com مراجعه نموده و یا با بخش فروش شرکت آسیابرج تماس حاصل فرمایید.

مراحل نصب آسانسور هیدرولیک چگونه است؟
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط